redos producent nadwozi ciężarowych

Infolinia 61 445 24 00

Nadwozia chłodnicze a nadwozia izotermiczne

Co je odróżnia, a co łączy?

22/09/2015

nadwozia chlodnicze nadwozia izotermiczne

Aby przewożone towary, były w pełni bezpieczne w podróżny, trzeba zapewnić im odpowiednie warunki. Nie każdy ładunek można przewozić zwykłym dostawczakiem. Tutaj potrzebna jest spora wiedza, aby określić, jakie towary możemy przezwoić, a których nie. Przy transporcie tworów, które są wrażliwe na działanie temperatur, niezbędne będą nadwozia chłodnicze i nadwozia izotermiczne. Czym się od siebie różnią, a co je łączy?

 

Nadwozie chłodnia i nadwozie izotermiczne

Samochód ciężarowy lub dostawczy, którym chcemy przewozić towary wrażliwe na temperatury, a w tym także mrożonki, muszą posiadać specjalną budowę nadwozia. Przede wszystkim ściany muszą być izolowane, a grubość ich ścian musi być odpowiednia, tak aby współczynnik przenikania ciepła (K), był właściwy danemu zakresowi temperatur wymaganych do transportu określonych towarów. Nadwozie chłodnia powinno być wykonane z wysokiej jakości laminatu i pianki, które zapobiegną przenikaniu temperatury. To jednak nie wszystko, bardzo ważna jest izolacja podłoża właściwe uszczelnienie oraz wyeliminowanie tzw. mostów termicznych. Samochód powinien być również wyposażony w agregat chłodniczy, by moc utrzymać właściwą temperaturę we wnętrzu.

 

nadwozie chłodnia budowa

Warunki dotyczące temperatur, które powinny być przestrzegane przy przewozie zamrożonych i głęboko zamrożonych artykułów żywnościowych

Warunki dotyczące temperatur, które powinny być przestrzegane przy przewozie niektórych artykułów żywnościowych, nie znajdujących się w stanie zamrożonym lub głęboko zamrożonym

 

Redos ma w swojej ofercie linię nadwozi, które idealnie sprawdzą się w każdym samochodzie - chłodni. COOL oraz IZO to nadwozia izolowane, przystosowane do przewozu towarów wymagających określonej temperatury transportu (IZO-Trail) oraz towarów mrożonych (COOL-Trail).

Nadwozia izotermiczne - charakterystyka

Zabudowy izotermy przeznaczone są do przewozu towarów w warunkach stabilnej wilgotności powietrza i temperatury. Idealnie nadają się do przewozu towarów, które wymagają stałej kontroli temperatury. Dzięki temu, że ich współczynnik przenikania nie może być niższy niż 0,4 W/m² K dla chłodni (COOL-Trail) oraz 0,7 W/m² K dla izotermy (IZO-Trail), idealnie chronią towary nawet w ekstremalnych temperaturach.

W zabudowach izolowanych zarówno (Cool-Trail jak i Izo-Trail) Redos wykorzystuje ramę pośrednią wykonaną z profili stalowych o podwyższonej wytrzymałości mechanicznej, cynkowaną ogniowo. Dodatkowo stosowana jest izolowana podłoga zabezpieczona od wewnątrz wylewką antypoślizgową lub blachą aluminiowa. Ważnym elementem jest również dodatkowe możliwości załadunku i rozładunku dlatego nadwozia izotermiczne mogą być wyposażone w drzwi boczne, burty załadowcze, półki, systemy podwójnej podłogi. Istnieje również możliwość dostosowania zabudowy do potrzeb konkretnej branży np. wyposażyć w takie elementy jak system szyn i haków służących do przewozu półtusz na wisząco, kurtyn paskowych zabezpieczających przez zbyt szybkom zmianą temperatur przy rozładunku, systemy kurtyn izotermicznych umożliwiających przewóz towarów o różnych zakresach temperatur i itp.